Israeli Travelers BlogAustraliaBlogsIsraeli Travelers TipsYesh Tour Guide

הערבה האוסטרלית – כמה טיפים שיעזרו לכם בשממת המדבר

הערבה האוסטרלית

הערבה האוסטרלית השוממת נותנת לכם הצצה מרהיבה לאחד מהמדברים הגדולים ביותר בעולם, וטבע אוסטרלי מיוחד באמת. אין הרבה תיירים שבוחרים להגיע לשם כשהם מטיילים באוסטרליה, אז אנחנו ביררנו, בדקנו ומצאנו לכם המלצות שיהפכו את השממה לאחד המקומות המרהיבים ביותר שאי פעם הגעתם אליהם.

מה יש במדבר? למזלינו הרב, יש לנו הרבה ניסיון עם יופי מדברי ואנחנו מבינים את כללי הבטיחות ששומרים עלינו מהחום המדברי. למרות זאת, יש כמה דברים שאנחנו צריכים לדעת לפני שאנחנו נכנסים לשטח מדברי כל כך גדול אותו אנחנו לא מכירים. הערבה פרושה על 5.6 ק”מ מרובע באוסטרליה, בעוד יש פחות מ-700 אלף תושבים בה (כנראה יותר לכיוון ה-600,000). הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לא להתברבר, וגם כמה הצעות למקומות בהם ניתן לבקר באמצע השממה.

הערבה האוסטרלית 2

כללי בטיחות לנסיעה בערבה האוסטרלית

• אל תנהגו בחשיכה. אם תנהגו בחשיכה, יש סבירות גבוהה שתדרסו קנגרו או חיית מדבר ענקית אחרת שתסב נזק עצום לכם ולרכב שלכם. ביום החיות מסתובבות פחות וישנות בגלל החום העצום, לכן הכבישים ריקים.
  • הביאו איתכם הרבה מאוד מים. אני נסעתי בערבה בימים של 45 מעלות חום ויובש עצום. תדאגו שיהיו איתכם 10 (כן) ליטר מים באוטו, כדי שלא תיתקעו ללא מים.
  •  אם אתם נוסעים בדרכים לא מוכרות, נא להביא איתכם מכשיר איתור לוויני למקרה שתצטרכו חילוץ.
  • אם אתם פשוט עוברים מעיר לעיר, הביאו איתכם מיכל של 20 ליטר דלק. אם אתם מתכוונים לנסוע בערבה עצמה, הביאו איתכם מיכל של 40 ליטר. יהיה לפחות מקרה אחד בו תצטרכו אותו.
  • אם אתם נוסעים ומנווטים מחוץ לדרכים צריך להיות עם אוטו 4 על 4, משאבת אוויר לגלגלים עם מד לחץ אוויר. כשאתם לא נוסעים על דרכים, אתם צריכים לחץ אוויר נמוך בצמיגים בשביל לא להיתקע, ולא תמיד תהיה תחנת דלק עם משאבת אוויר לידכם.
  • חובה ארגז כלים באוטו למקרים של תקלות, עם מיכלי שמן, מים, ערכת עזרה ראשונה וכמובן ערכה להחלפת גלגל באוטו.
  • אתם עומדים לנסוע מרחקים ארוכים מאוד, לכן כדאי מאוד להביא מישהו איתכם שיכול לנהוג כדי לא להתעייף.
  • בלינת שטח יש לקחת את כל האמצעים הנדרשים בשביל להימנע מנחשים, עקרבים ועכבישים שיכולים בקלות להרוג אתכם.
  • לא לתפוס טרמפים בלילה. בכלל, עדיף לנסוע באוטו שלכם

רוב החוקים האלה נכתב מניסיון אישי; התחפרתי עם אוטו כי הוא לא היה 4 על 4 (הורדתי אוויר והצלחתי לצאת מיד החוצה) היה לי פאנצ’ר ונאלצתי להחליף אותו בעצמי באמצע שום מקום, נסעתי בדרך לא נכונה ומזל שהיה לי מיכל דלק נוסף באוטו אך למזלי לא נאלצתי לתקן שום דבר ולא היו לי דליפות כי בדקתי את האוטו אצל טכנאי לפני שיצאתי לדרך.

הערבה האוסטרלית 23

הערבה האוסטרלית – לאן ללכת?

האמת שיש כל כך הרבה מקומות שאפשר לבקר במדבר העצום הזה, שמראים לכם את היופי המדברי שיש לאוסטרליה להציע.

אולורו – Uluru

אולורו הוא סלע ענק שנמצא באמצע הערבה האוסטרלית במרחק של 4 שעות וחצי נסיעה מאליס ספרינגס. המקום הוא מדהים – סלע אדום ענק באמצע שממה. השם האוסטרלי האירופאי שלו הוא אייריס רוק, על שם ראש ממשלה לשעבר של ממשלת אוסטרליה. המקום קדוש מאוד לאבוריג’ינים והחל מ-2019 נאסר לגמרי לעלות על הסלע בגלל סכנות בטיחותיות ורגשותיהם של המקומיים. למרות זאת, המקום עדיין מבוקר לעיתים תכופות בגלל שהוא סלע המונולית הגדול ביותר בעולם.

הערבה האוסטרלית 233

קארלו קארלו – Karlu Karlu

אתר מורשת לאבוריג’ינים הנקרא גם גולות השטן. מדובר בבולדרים ענקיים שאחד מהם חצוי באמצע והם נחשבים לאחד מהסמלים הכי גדולים של הערבה האוסטרלית. גיאולוגים טוענים שהסלעים האלה נוצרו כתוצאה משילוב בין פעילות וולקנית והתפוררות של אדמה שקרתה במשך מיליוני שנים.

הערבה האוסטרלית 2333

קובר פטי – Coober Pety

אם אי פעם שמעתם על בית המלון שבנוי מתחת לאדמה, שמעתם על קובר פטי. במקום כורים אופאל (לשם) מהאדמה – אחד מאבני החן היפות ביותר בעולם. זוהי אחת מהעיירות התיירותיות ביותר בערבה האוסטרלית.

ווסט מקדונל פארק – West Macdonell National Park

בפארק הזה תוכלו למצוא נהרות יפיים ונווה מדבר ממש ליד אליס ספרינגס. יש שם כמה מקומות מגניבים כמו סימפסונס גאפ, סטנדלין צ’זם ועוד הרבה אחרים.

מדבר, מדבר ואז עוד קצת מדבר

הערבה האוסטרלית יכולה באמת למשוך אתכם ליופי מדברי שלא חשבתם שקיים בעולם. אני בטוח שתוכלו לקבל הרבה מאוד רעיונות מאנשים שביקרו שם, ואם אתם רוצים עוד רעיונות למקומות בהם ניתן לבקר, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר. אם אתם רוצים לחלוק את החוויה האישית שלכם בערבה האוסטרלית, אתם מוזמנים לספר לנו עליה ונדאג שהיא תגיע למטיילים שרוצים לחקור את האזור.