BlogsIsraeli Travelers BlogNew ZealandTahiti

ניו זילנד- המסע לסוף העולם

ניו זילנד- המסע לסוף העולם 1

את ניו זילנד המרהיבה חרשתי מצפון עד דרום, וממזרח למערב במשך חודשיים, ובכל יום ויום הנוף רק נהיה שומת לסתות יותר ויותר ובכל יום אמרתי לעצמי: “IT CAN’T GET BETTER!”, אבל מהר מאוד התברר לי אחרת ונפעמתי מהנוף שהפך לפראי יותר מאתמול!

האי הצפוני

מה לעשות באוקלנד 3

אוקלנד המקסימה (צילום: רונן)

את הטיול בניו זילנד התחלתי בצורה הקלאסית בעיר הבירה- אוקלנד, שבאזור הצפוני באי הצפוני. אוקלנד עיר נחמדה מאוד, ולמעשה אחת מבין שלוש ערים גדולות בלבד בניו זילנד (אוקלנד, כרייסטצ’רץ’, ווולינגטון).

לאחר מנוחה של סופ”ש באוקלנד, לקחתי את האוטו ששכרתי ממרכז העיר, ונסעתי הפוך כבר ביום הראשון במשך כ- 3 שעות צפונה לפאנגריי המרהיבה, הידועה בעיקר במפלים המרהיבים שבה.

למחרת, המשכתי צפונה ל- PAIHIA, העיר הקטנה ממנה לוקחים שייט לגן העדן הטרופי של ניו זילנד- BAY OF ISLANDS. אם יש משהו שחל איסור מוחלט לוותר עליו בניו זילנד הוא שייט בין האיים הנוצצים האלו במהלכו רואים גם דולפינים קופצים- ממש לא מהעולם הזה!

למחרת, ביקרתי גם בעיירת המאורים המעניינת WAITANGI, המקום בו נחתם הסכם הוואיטנגי.  משם, המשכתי מערבה ל- WAIPOUA FOREST, יער הגשם הגדול בניו זילנד, בו שוכן גם העץ העתיק ביותר במדינה (בן יותר מאלפיים שנים!), ואז כל הדרך דרומה עד לאוקלנד (עם עצירת לילה באמצע אצל השוויצרים).

לאחר סופ”ש נוסף בבית חב”ד באוקלנד, נסעתי לכיוון ה- COROMANDEL, אזור יפהפה עם חופים מרהיבים!! מהאזור הזה המשכתי דרומה לכיוון HAMILTON, שם זכיתי להכיר את מייסד H.I.T- עומרי, וגם את דון המקסים שעזר לי המון במהלך הטיול בניו זילנד.

אחרי לינת לילה בהמילטון, המשכתי דרומה לכפר שבמלוא מובן המילה קם לתחייה מהאגדות הקלאסיות ביותר, ה- HOBBITON, בו צולמו כל סרטי “שר הטבעות”, מקום מ-ר-ה-י-ב! משם, המשכתי אל בירת המאורים וכן האזור הגיאותרמי העשיר ביותר במדינה- ROTORUA. רוטורואה מיוחדת במינה וידועה בגייזרים ובפארקים עם הפעילות הגיאותרמית הענפה בהם, וכן גם בתרבות המאורית הרבה.

אתרים של שר הטבעות בניו זילנד

ההוביטון- מקום בו האגדה קמה לתחייה (צילום: רונן)

לאחר מספר ימים מרתקים ברוטורואה, פני היו מועדות ל- LAKE TAUPO, אגם מיוחד במינו עם חריטות של המאורים על גבי סלעי ענק הנמצאים בו. משם, נסעתי דרומה לטונגרירו, ולאחר מכן לכיוון וולינגטון עם עצירת לילה בעיירה LEVIN.

וולינגטון היא עיר מקסימה המציעה שלל פעילויות לכולם, ולכל הגילאים! החל מטרקים בחורשות ותצפית על העיר מלמעלה, וכלה במוזיאונים רבים המספרים על אודות התרבות המאורית ובסיורים במוסדות הממשלה של ניו זילנד.

ואחרי כשלושה שבועות מטורפים באי הצפוני, החזרתי את הרכב בוולינגטון ועליתי לאונייה לכיוון פיקטון- נקודת המוצא באי הדרומי לכל הבאים מהצפון.

האי הדרומי בניו זילנד

פיקטון עיירה נחמדה מאוד. העברתי שם לילה, ולמחרת המשכתי לעיירה נלסון- הידועה בנקודת היציאה ממנה לטרק “ABEL TASMAN” המהולל. בנלסון יש גנים בוטניים ייחודיים , וכן מוזיאונים רבים. לאחר יומיים, נפגשתי במקרה עם זוג ישראלים במרכז התיירות בעיירה, שגם הם החליטו לנסוע לטרק האבל טסמן, ושאלו אותי אם ארצה להצטרף אליהם- ועניתי בשמחה. למחרת הם אספו אותי ממקום הלינה שלי ועשינו את טרק האבל טסמן המרהיב ביופיו באורך של 35 ק”מ- ביום אחד!!! לקח לנו כתשע שעות לסיים אותו אבל נהנינו מכל דקה, וכמובן ממזג האוויר שהאיר לנו פנים

טיול בניו זילנד

מאונט קוק הפראית (צילום: רונן)

למחרת המשכתי לכיוון העיירה WESTPORT, הידועה במושבת כלבי הים המיוחדת שבה, וכן בנקודות התצפית המרהיבות! למחרת, נסעתי לכיוון סלעי הפנקייק המפורסמים שב- “PUNAKAIKI”, וגם שם עשיתי כמה טרקים נחמדים והנופים היו ייחודיים!

אחרי יומיים מעניינים במיוחד באזור סלעי הפנקייק נסעתי לעיירה HOKITIKA בדרך לקרחוני FRANZ JOSEF! העיירה הוקיטיקה ידועה בתכשיטים המיוחדים (והיקרים) המיוצרים בה מסלעי ה- GREEN-STONE שנמצאים בניו זילנד.

למחרת, הגעתי לגן העדן הקפוא של ניו זילנד- קרחוני FRANZ JOSEF המהוללים!!! טיילתי בעיירה המקסימה, וגם הספקתי לעשות שני טרקים (יבשתיים) לתצפית על הקרחונים המרהיבים! אבהל השיא הגיע למחרת, כשעליתי על מסוק שטס מעל הקרחונים והיערות באזור- נופי בראשית זאת המילה שמתארת על הצד הטוב ביותר מה ראיתי ממבט הציפור! לאחר זמן מה, המסוק נחת על הקרחונים, ויצאתי לטרק מודרך ומטורףףף של 4 שעות על הקרחונים עצמם- מצויד בנעליים ממוסמרות ולבוש מיוחד!! וכמובן, אחרי יום כל כך מעייף, הלכתי לבריכות הספא המפורסמות של פרנץ ג’וזף- מקום מקסים ביופיו! אין לי צל של ספק שזה היה אחד הימים הטובים ביותר בחיי!!!

מאזור הקרחונים המשכתי לוואנקה- הידועה בעיקר בעץ היחיד שעומד איתן באמצע אגם וואנקה המפורסם ומשתלב בצורה מדהימה עם הנוף שבשקיעה!! כמו כן, יש גם טרקים רבים שאפשר לעשות באזור, וכן גם מוזיאון הפאזל והאשליות המפורסם.

אחרי יומיים מהנים בוואנקה, המשכתי דרומה ל- QUEENSTOWN, עיירת האקסטרים של ניו זילנד! בקווינסטאון יש כל כך הרבה אטרקציות ומקומות מרהיבים- רק צריך להחליט מה רוצים לעשות! אני ביקרתי בבר קרח, וכשמו כן הוא, בר קפואאא בטמפ’ של 5- מעלות! ובו הכל עשוי מקרח (אפילו כוסות השתייה והכיסאות! מיוחד בהחלט! למחרת, נסעתי לטיול יומי ביהלום שבכתר של ניו זילנד- FIORDLAND, MILFORD SOUND! לפי הסטטיסטיקה, כמות ימי הגשם שם עולה על 300 בשנה, ולמרות זאת, זכיתי שם ליום שמש מרהיב אחרי כמה ימים גשומים במיוחד! הפיורדים בניו זילנד נחשבים למפוארים ביותר בעולם- והנופים דיברו בעד עצמם… היה מרהיב!!!

לאחר הביקור בפיורדים המרהיבים, המשכתי לכיוון העיירה TE- ANAU, ולאחר לילה שם, המשכתי ל- INVERCARGIL – העיר הדרומית ביותר בניו זילנד. אינברקרגיל נחמדה מאוד, וידועה בעיקר בארכיטקטורה המעניינת שבה, ובמוזיאון המפורסם שבו נמצאת ה- TUATARA- הזן הנדיר בעולם של לטאות ששרדו מעידן הדינוזאורים.

לאחר סופשבוע באינברקרגיל, נסעתי לכיוון LAKE WAIHOLA, עיירה מקסימה בה נמצא הבית הצהוב (המיועד בעיקר לתרמילאים מהארץ) במרחק של חצי שעה מדנידין. שהיתי שני לילות בבית הצהוב, והמשכתי לדנידין- הידועה בכינוי “הסקוטלנד של ניו זילנד”, מפני שהמבנים בה בנויים בסגנון סקוטי. בדנידין אטרקציות רבות, והמפורסמת שבהן היא הרח’ התלול בעולם- BALDWIN ST.!!!

אחרי כמה ימים מהנים בדנידין, נסעתי צפונה לכיוון העיירה OAMARU- עיירת הפינגווינים הכחולים של ניו זילנד!! שם, ניתן לראות אותם יוצאים מהחוף בשעות הערב- מחזה מדהים!!

מאומרו נסעתי לכיוון MT. COOK, עם עצירה ב- LAKE TEKAPO וב- LAKE PUKAKI המרהיבים למרגלות רצועת ההרים הדרומיים בניו זילנד. עם ההגעה למאונט קוק, התחלתי את טרק ה- HOOKER VALLEY הקלאסי והמשכתי לכמה טרקים מרהיבים נוספים ביומיים שלאחר מכן.

אחרי כמה ימים מדהימים במאונט קוק, נסעתי לכרייסטצ’רץ’- העיר השנייה בגודלה בניו זילנד. העיר מציעה מוזיאונים רבים המספרים על ההיסטוריה של המדינה וגם ידועה במבנים עם הארכיטקטורה בסגנון בריטי שבה.

לאחר מספר ימים מעניינים מאוד בכרייסטצ’רץ’, נסעתי לאחד האזורים הנידחים ביותר במדינה- ARTHUR’S PASS. העיירה הזו שוכנת למרגלות רכס ההרים האלפיניים המרהיבים של ניו זילנד והיא כה נידחת, שהסופרמרקט הקרוב ביותר אליה הוא במרחק של כשעתיים נסיעה! למעשה, העיירה מונה קהילה של כ- 30 איש שככל הנראה מאסו בעיר, והחליטו לעבור לגור רחוק ככל האפשר…

בארתור’ס פאס יש מלא טרקים שאפשר לעשות, והמפורסם שבהם הוא ARTHUR’S PASS TRACK, אותו עשיתי, יחד עם מספר טרקים נוספים בשני הלילות שביליתי שם.

משם, חזרתי למספר לילות נוספים בכרייסטצ’רץ’, ולאחר מכן טסתי לאוקלנד, ולאחר לינת לילה עזבתי את ניו זילנד לכיוון היהלום שבכתר הפסיפי- הפולינזיה הצרפתית!

אתם מוזמנים לעקוב אחרי הבלוג של רונן כאן באתר שלנו, וגם לפתוח בלוג משלכם אם רק תיצרו איתנו קשר.